20/6 1917

PŘEDCHOZÍ DOPISY OD V. Z 5/6, 9/6, 11/6, 13/6, 14/6, 15/6, 18/6 a 19/6
DOPISY OD V. PSANÉ V DOBĚ MEZI ODESLÁNÍM A DORUČENÍM Z 22/6 A 23/6
Praha 19 20/6 17

Modrooký Stařečku, děkuji Vám upřímně za poslední 4 dopisy, v nichž přiložené vždy a vše správně došlo. Cítím se věru již na nejvyšší stupeň dlužnicí Vaší, ale doufám, že v nejbližší době budu se již moci aspoň částečně revanžovati. – Máte pravdu, že na mnoho otázek nedostalo se Vám odpovědi (mně sice také né), ale nemožno se divit, někdy se zapomene a jindy zase leccos zodpovědět nelze. Dnes vynasnažím se na vše odpovědět, aby Stařeček nemohl si na mně stýskat. –

Nuž mám-li býti upřímnou, musím říci, že pozastavila jsem se nad jednou větou, již uvedl Jste v posledním svém dopise. Již tehdy, jak byla mi obfotografovaná podobenka zaslána, již tehdy vytušila jsem její význam, a proto každý list byl s napětím očekáván, aby přání zřejmě pronešeno nebylo, a zatím Mírka naspal přece. – Zabolelo to moc, že Stařeček má Řenku za tak nevtipnou. –

Nevím, nevím, nemám-li krutou zlobou zanevřít a Broučka potrestati tím, že jej na Šumavanku né a nepozvu. – Stařeček jest sice hodný, ale já bohužel poznala hocha jiného, víte jmenuje se Vláďa čili Mírka, ale to je Vám hoch, jakého jsem dosud neviděla, učiněnej zlobitel. Zajisté, že jej budete znát, a proto utíkám se s prosbou, byste jemu svým vlivem ten tvrdošíjný nápad jeti za Stařenkou na Šumavu vyfoukal z hlavičky. Pomyslím-li na vše a představím-li si Vás na Šumavě, jaký všeobecný vzrušení návštěvou Vaší by vzniklo, jde mi hlava kolem. – Myslím ale, že je dosud dosti času, abychom si ustanovili, kdy a kde se sejdeme tváří v tvář popatříme. Dříve jistě nepřijedete jak v srpnu a to jsem již opět v Praze. Na Šumavě budu míti více času na Vás vzpomínati a také s větším klidem budu si všecky Vaše dopisy pročítati, pak možná, že jednoho krásného dne místo obyčejného dopisního papíru obdržíte plachtu. –

Vy nepochopil Jste, proč potřebovala bych daleko většího koně oproti Vám? Já nepředstavovala jsem si Vás tak velkého. Nyní přála bych si míti momentku, jak Jste se asi vykoupal s tím Vaším ideálem. Když jsem četla celý ten příběh, myslela jsem, že umru smíchy. Vy jste přece jen podařená duše, pí. Přibíková má pravdu. Z obavy, že korespondence se sl. Jandes mohla by býti nebezpečnou, tož musím Vám říci, že úplně stačí, Vlachovo Březí, Šumava, toť adresa celá.

Abych duši Vaší aspoň částečně zpokojila, přikládám z dřívější doby rovněž ale nepovedenou podobenku, tak jen buďte Broučku zlatý trpěliv, snad dočkáte se trochu kloudnější.

Nuž buďte hodně zdráv (vesel Jste stejně) a vzpomínejte, že 1.července budu od Vás o hodný kus země vzdálená.

Zdraví a vzpomíná Vás 
Manča
REAKCE OD V. Z  28/6


Žádné komentáře:

Okomentovat